در ایالات متحده آمریکا تولید کنندگان فولاد EAF به عنوان مینی میلز شناخته می شوند و این صنعت بزرگترین بازیافت کننده در کشور است و سالانه بیش از 70 میلیون تن فولاد قراضه دوباره استفاده می کند. تفاوت اصلی بین تولیدکنندگان سنتی تولید فولاد و تولید کنندگان مینی آسیاب این است که EAF ها نمیتوانند از گلوله تاکسونیتی استفاده کنند؛ زیرا گلولهها تنها 65٪ آهن هستند و آهن موجود در گلوله به صورت فلزی نیست.
 
تمرکز بر مینی میلزهای EAF، عملیات Mesabi Nugget را به کار گرفت تا از تکنولوژی جدیدی استفاده کند که از آن تولید قطعات اول و تنها آهن در جهان است که به اندازه کافی خالص برای جایگزینی چدن وارداتی در تولید فولاد کوچک می باشد. این فرایند به سود شرکت با هزینه کلی سرمایه کمتری و هزینه های عملیاتی پایین تر نسبت به ساخت آهن سنتی و تولید فولاد مینی میل 30٪ انرژی بیشتری نسبت به کوره های انفجاری سنتی است که فولاد را از گلوله های تاکونیت می سازد.
 
کوره Quantum زیمنس Simetal EAF، عناصر فن آوری کوره ثابت شده با فرایندهای جدید را برای کاهش انتشار دی اکسید کربن و صرفه جویی در انرژی و هزینه های ترکیب کرده است. این عملیات صاف و حمام است که به طور قابل توجهی فشار روی کوره را کاهش می دهد و پیامدهای آن را برای شبکه برق کاهش می دهد. زیمنس Symetal EAF FAST DRI را توسعه داده است، یک کوره قوس الکتریکی به طور خاص برای استفاده با آهن مستقیم کاهش می یابد که باعث کوتاه شدن زمان ضربه زدن به شیر و کاهش مصرف انرژی خاص می شود و در نتیجه بهره وری از یک کوره 150 تن می تواند حدود 15٪ .
 
تکامل فن آوری ها در طراحی EAF برای کاهش زمان شیردهی در محدوده وسیعی است. آن ها هستند:
 
طراحی فوق العاده با قدرت بالا، با ولتاژ بالا ثانویه و قوس طولانی تر
بازوهای الکترود هدایت جریان بالا در طراحی جعبه مس را پوشش می دهد
سیستم کنترل الکترود پیشرفته کشور
استفاده گسترده از منابع انرژی جایگزین
به دلیل تزریق چند واحد، انرژی و تعادل حرارتی بهتر درون کوره وجود دارد
عملکرد بالا از مواد افزودنی آلیاژ و زندگی مقاوم در برابر ملافه بالا به لطف EBT بهره برداری بدون سرباره
با توجه به طراحی خاصی از سیستم EBT-burner، گرما بیشتر در منطقه EBT سرد است
طراحی سازه سنگین برای حفظ شرایط سخت کاری که باعث حرکت بسیار سریع و عملیات ایمن می شود
انعطاف پذیری بالا و بهره وری بالا عملیات کوره با نرم افزار درب بسته بندی سرباره
عملیات تعمیر و نگهداری آسان برای طراحی خاص مانند سیستم بلند کردن سقف، سیستم قفل کوره
طرح تقسیم پوسته
مس یا کمبی پانل با جریان آب خنک کننده با سرعت بالا
سیستم های تغذیه مداوم DRI / HBI
انرژی شیمیایی اضافی بر اساس کربن، سوخت و اکسیژن به عنوان جایگزین برق مورد استفاده قرار می گیرد
طراحی تنظیم الکترود SIM-ARC
تمرین پاشنه داغ
شارژ ضایعات سریع
انعطاف پذیری حیاط ضایعات
روند EAF صرفا به قدرت برق بستگی دارد تا انرژی های شیمیایی به عنوان مکمل برای کاهش هزینه تبدیل از طریق بهبود بهره وری EAF تبدیل شود. با این حال، مدیریت کارآمد انرژی الکتریکی و شیمیایی با ترکیب کنترل کارآمد قوس الکتریکی با تزریق متعادل اکسیژن و کربن به منظور افزایش بهره وری EAF است. گیاهان EAF اغلب از ترکیبی از مواد خوراکی DRI و بازیافت شده و مواد کربن استفاده می کنند به عنوان عوامل فوم سرب و به عنوان کاربازرزان. همانطور که در مورد الزامات کاهش مصرف انرژی و انتشار گازهای گلخانه ای، انتراسیت سنتی و کک متالورژیکی با مواد کربنی جایگزین شده اند و اکنون منابع جایگزین کربن مانند لاستیک لاستیک و پلی اتیلن های بازیافتی تا حدی جایگزین مواد کربنی معمولی می شوند.
 
EAF با لاستیک و پلاستیک لاستیک
یک مطالعه انجام شده توسط میل یکی از استیل سیدنی در همکاری با UNSW در آزمایشی آزمایشگاهی در استفاده از لاستیک های لاستیکی در تولید EAF برای بهینه سازی سرباره فوم، یک سیستم مهندسی را از طریق آزمایشات گیاهی برای EAF ها برای تزریق مخلوط لاستیک از پایان لاستیک لاستیک و تجاری کک به EAF به عنوان عوامل فشرده سرباره.
 
این روش منافع، افزایش حجم و فومیزاسازی سرباره را شامل بهبود بهره وری انرژی الکتریکی با توجه به قوس طولانی و بهبود انتقال حرارت از قوس به ، و نیز کاهش تلفات گرما از طریق سرباره و sidewall. در حالی که سازان EAF با استفاده از تکنولوژی تزریق پلیمر می توانند انتظار داشته باشند که بهبود عملکرد، تزریق مصرف اکسیژن، مصرف نسوز و الکترود و سایش سیستم تزریق را ببینند. تکنولوژی تزریق لاستیک (PIT) تبدیل به یک فرآیند استاندارد در میلز و هیدرولیک EAF سیلین و لیبرتون است
با نقاط عطف قابل توجهی به دست آورد
 
40، 720 گرما با تزریق لاستیک ضربه زد
13،721 تن کک کاهش یافته است - جایگزینی و کاهش تزریق به دلیل کنترل FeO و اندازه قابل قبول
1،128،486 تایر مسافرتی معادل استفاده می شود
فولاد سبز حاصل از لاستیک های لاستیکی و پلاستیک های قدیمی، هیچ زباله ای و یا گازهای سمی تولید نمی کند. پروفسور Veena Sahajwalla، مدیر SMaRT در UNSW گفت: "مزیت واقعا هیجان انگیز این است که لاستیک ضایعات بازیافت شده و یا مواد پلاستیکی تولید فولاد فوم سخت تر در EDF در مقایسه با استفاده از کک تنها، این به میزان قابل توجهی بهبود انرژی کوره فولاد بازدهی دارد. "وی همچنین فرض کرد که اگر لاستیک یا پلی اتیل بازیافت شده تحت شرایط سریع و بسیار بالا قرار گیرد، به مواد کربنی تبدیل می شود که با آهن مذاب به فولاد افزوده می شود و همچنین گازهای تمیز مانند هیدروژن و منوکسید کربن تشکیل می شود.
 
کوره های تجاری OneSteel با این تکنولوژی در دو عملیات استرالیایی خود به عنوان یک عمل استاندارد ادغام می شوند. از مارس 2012، این فن آوری تقریبا 15،000 تن زغال سنگ را با بیش از یک میلیون تایر خودرو جایگزین کرده است. این باعث می شود میلیون ها کیلووات ساعت انرژی هر سال در حالی که افزایش بهره وری کوره و تولید فولاد بیشتر از مقدار مشابه ضایعات آهن کاهش می یابد.